Pages

Friday, March 15, 2013

stop and reflect



Dalam aku melalui hari-hari mencabar di UK.

Allah.

Nak balance tuntutan dakwah yang meragut jiwa, tenaga, masa, harta dan segala-galanya dari kita,
dalam masa yang sama tuntutan tanggungjawab sebagai pelajar, final year student kat sini.

kadangkala boleh semput juga. bukan kadang2, memang selalu semput.

Allah.

Allah saja penguat kita.
Al quran saja penyembuh hati kita.

Allah.

Bila kita yang selalu in the middle of something,

melihat kembali sentuhan2 tarbiyyah, membuatkan hati aku terus kuat untuk terus berada dalam jalan dakwah

meyaqini jalan dakwah tarbiyyah yang menjadi asbab akan redha Allah, dan jalan ke syurga Allah.

teringat hari-hari aku di mesir.
berjumpa dengan jiwa - jiwa yang memang sejak 'lahir' (literally) dalam family ikhwah akhawwat.
hm. tersenyum aku melihat mereka masyaAllah melihat mereka membuat kita boleh teringat akan Allah
hebat sungguh tarbiyyah telah melahirkan produk2 sebegitu rupa.
dan juga pengalaman2 aku berjumpa dengan akhawwat2 negara lain.
somehow memberi kembali kesegaran itu.

Allah.

alhamdulillah. Aku sangat bersyukur hingga saat ini Allah masih lagi memberi hidayah tak putus2 pada ku even banyak sangat dosa dan maksiat yang aku lakukan :(

jom, tinggal lagi 3 bulan lebih lagi nak habis pengajian kt uk!
banyak benda kena buat lagiiii. hidup dalam perjuangan ini memang tidak mengenal erti rehat,
rehat kita yang sebenar adalah di syurga.

ya di syurga, moga Allah izinkan.

insyaAllah aameen

No comments: